23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Netbutikker har store problemer med energimærkning

43 pct. af produkterne i de danske netbutikker har mangelfuld information.

Det gælder især energiforbrugsmærkninger på fladskærme og vaskemaskiner, skriver Tænk.

Tallene kommer fra en undersøgelse, som Forbrugerrådet Tænk sammen med Det Økologiske Råd har foretaget af 373 produkter i de 14 største danske netbutikker.

Ifølge reglerne skal disse netbutikker nu på lige fod med fysiske butikker energimærke deres varer.

Jesper Holmegaard, der er salgsdirektør i Punkt1 og Expert, forklarer, at problemerne skyldes, at det er svært at leve op til kravene på de nuværende hjemmesider.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|